Βιογραφικά – Το Πριν & το Μετά (μέρος Α’)


Στην εποχή που ζούμε, την εποχή του Internet, η σύνταξη ενός βιογραφικού φαίνεται να μας “κλείνει το μάτι” κοροϊδευτικά. Ό,τι γνωρίζαμε και εφαρμόζαμε πριν 10 χρόνια, τα εφαρμόζουμε ακόμα. Το θέμα είναι, ότι έχουμε και την απαίτηση να λειτουργούν το ίδιο αποτελεσματικά, όπως τότε. Αμ δε! Ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε επεξεργαστείτε το βιογραφικό σας τη σήμερον ημέρα, απέχει χιλιόμετρα σε σχέση με το παρελθόν. Τότε που δεν υπήρχε το LinkedIn, οι εταιρείες δεν σας οδηγούσαν σε online φόρμες συμπλήρωσης προσωπικών και επαγγελματικών στοιχείων, τα job sites ήταν ελάχιστα και δυσλειτουργικά, και ο κύριος τρόπος αποστολής ενός CV ήταν μέσω fax! Τώρα, για να ξεχωρίσετε ως υποψήφιοι, καλείστε να γνωρίζετε από personal branding, να εισάγετε SEO key-words μες το βιογραφικό σας, να φτιάξετε ενδεχομένως ένα video-CV, κ.ο.κ.. Αφού, λοιπόν, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην, εσείς γιατί επιμένετε να συντάσσετε το μοναδικό σας εργαλείο marketing, το βιογραφικό σας, με βάση όσα ίσχυαν πριν μία δεκαετία; Σκεφτείτε σοβαρά πόσο υποβιβάζετε κατά αυτόν τον τρόπο τις προσπάθειες και την υποψηφιότητά σας για τη θέση που στοχεύετε και αναβαθμίστε τις μεθόδους σας πριν είναι πολύ αργά. Πώς; Με 5 καθοριστικά βήματα: Εντοπίστε τις Λέξεις-Γάντζους σας! Οι λέξεις αυτές λειτουργούν ουσιαστικά ως εργαλεία SEO (Search Engine Optimization) όπου σας “ανεβάζουν” ψηλά στις αναζητήσεις, στο Google, στο LinkedIn ή στη βάση δεδομένων των εργοδοτών. Το “κλειδί” στην όλη υπόθεση είναι αυτές οι λέξεις κλειδιά, ναι μεν να χρησιμοποιηθούν αρκετές φορές (προσοχή μην το παρακάνετε!) ώστε να σας ισχυροποιήσουν στις αναζητήσεις, αλλά να είναι λέξεις που θα σκεφτούν οι recruiters κι όσοι σας αναζητούν – όχι εσείς. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ασχολείστε με οργανωσιακή ανάπτυξη (organizational development) και θέλετε να την αναφέρετε στο βιογραφικό σας στα αγγλικά ως organizational architecture γιατί ως ορολογία ακούγεται πιο ιδιαίτερη. Κανένας όμως εργοδότης δεν θα σκεφτόταν να σας αναζητήσει με αυτές τις λέξεις, αλλά με τις συνήθεις για τη θέση. Έτσι, ενώ θέλετε να προσθέσετε μια ιδιαίτερη πινελιά που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε, ουσιαστικά καταστρέφετε τη δύναμη του βιογραφικού σας. Συνεπώς, χρησιμοποιείστε σοφά τις σωστές έννοιες που χαρακτηρίζουν την επαγγελματική ιδιότητά σας. Συγκρίνετε “Σύννεφα” Λέξεων Το εργαλείο Wordle και οι αλγόριθμοί του θα σας βοηθήσουν σε αυτό το “παιχνίδι”. Αναζητήστε 2-3 αγγελίες που σας ενδιαφέρουν και θεωρείτε ότι πραγματικά ταιριάζουν τα προσόντα σας σε αυτές τις θέσεις. Αντιγράψτε το κείμενο τους σε 2-3 ξεχωριστά αρχεία word και χρησιμοποιήστε τα στο παραπάνω software για να παράξουν 2-3 (τα αντίστοιχα) “σύννεφα” λέξεων. Από αυτά, θα αντιληφθείτε άμεσα ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά της κάθε αγγελίας. Μετά, το μόνο που απομένει είναι να δημιουργήσετε κι ένα σύννεφο λέξεων για το βιογραφικό σας. Τώρα, μπορείτε να κάνετε τη σύγκριση μεταξύ τους και να δείτε αν οι λέξεις κλειδιά που εκμαιεύονται από το βιογραφικό σας είναι κατά μεγάλο ποσοστό ίδιες με αυτές που προκύπτουν από τις αγγελίες. Αν όχι, τουλάχιστον θα ξέρετε ποιες χρειάζεται να προσθέσετε ή να αντικαταστήσετε άλλες προκειμένου να εμφανίζεστε ψηλά στις αναζητήσεις. Η συνέχεια στην επόμενη ενότητα… Copyright: alexskopje, www.shutterstock.com Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *