Υπερβολή vs. Εισιτήριο Προορισμού


Υπάρχουν περιπτώσεις συνομιλιών, κατά τις οποίες σίγουρα θα έχετε υποπέσει σε γραμματικά και συντακτικά λάθη. Συμβαίνει… Κι αυτό, κυρίως από βιασύνη ή γιατί δεν διασταυρώσατε όταν πρωτο-μάθατε κάτι, αν αυτό είναι λάθος ή σωστό. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στη σύνταξη ενός βιογραφικού, όπου ενδεχομένως τοποθετείτε επαγγελματικές δεξιότητες (skills ή specialties), επιτεύγματα (achievements) και αρμοδιότητες (tasks), άναρχα και σε υπερβολή. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε ακούσει κάποιον να λέει “αυτό είναι το καλυτερότερο” ή “αυτός είναι πιο υψηλότερος από τον άλλο”. Οι συγκεκριμένες δύο εκφράσεις, γραμματικά δεν υφίστανται, μιας και ο συγκριτικός βαθμός των επιθέτων δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει η λέξη καλυτερότερος και στο 2ο παράδειγμα δεν μπορούμε να προσθέσουμε το συγκριτικό “πιο” μαζί με το επίθετο ήδη, σε συγκριτικό βαθμό. Ομοίως στα βιογραφικά, δεν είναι λογικό να αναφέρετε ότι τελούσατε 5-6 αρμοδιότητες (με αντίστοιχο αριθμό bullets να τα περιγράφουν) και τα επιτεύγματα σας να ξεπερνούν τα 12. Γενικά, μια τέτοια απαρίθμηση δεν θα μπορούσε να σταθεί ως πιστευτή, όταν κάποιος ξεπερνάει κατά πολύ περισσότερο τις προσδοκίες της θέσης που στελεχώνει, σε σύγκριση με τα αναμενόμενα καθήκοντα που απαιτείται να εκτελεί. Παράλληλα, δώστε προσοχή στις αναφορές των ειδικοτήτων σας. Θα ήταν υπερβολικό να φαίνεται ότι εξειδικεύεστε σε πολλά και διαφορετικά-άσχετα μεταξύ τους πεδία, ή σε σχετικές μεν μεταξύ τους ειδικότητες, αλλά και πάλι πολλές. Είναι προτιμότερο να κρατήσετε ισορροπία και ταπεινότητα στις παραπάνω, προκειμένου το βιογραφικό να είναι αληθοφανές και να “γεννάει” αξιοπιστία. Γενικά, όταν οι περιγραφές σας είναι πολυάριθμες, έχετε κατά νου ότι περισσότερο “κραυγάζουν” απελπισία και δίψα για προσοχή, παρά ακρίβεια και ανάλυση (που λογικά είναι ο στόχος σας). Για να συνοψίσουμε, προτιμήστε τον κανόνα των τριών “Σίγμα” (Σαφήνεια, Συνοχή, Συνέχεια), όπως αναφέρουμε και στη σελ.16 του Οδηγού Καριέρας 2014, σε συνδυασμό με τη λιτή περιγραφή που προτείνουμε παραπάνω. Γίνετε επιγραμματικοί, όχι περιγραφικοί. Έτσι, θα προβάλλετε επιτυχώς το brand σας, θα προσελκύσετε το ενδιαφέρον των αναγνωστών σας και θα εμπνεύσετε την εμπιστοσύνη τους ώστε να σας προσεγγίσουν. Τότε, θα έχετε το χρόνο να τους αναλύσετε ό,τι επιθυμείτε. Εισιτήριο για σίγουρο Προορισμό! Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *